O nas

Joga Klub

Jak głosi nasz slogan, bądź dla siebie dobry!

Na zajęcia zapraszamy osoby na każdym poziomie zaawansowania. Wystarczy przynieść wygodny strój, odrobinę zapału, chęci i szeroki uśmiech.

Po co ćwiczyć jogę? Ashtanga dosłownie oznacza 8, co reprezentuje 8 składników jogi. Mając to na uwadze, przedstawiamy 8 naszych ulubionych korzyści i efektów płynących z regularnej praktyki tej potężnej wspaniałej jogi.
Poprawisz wygląd i wysmuklisz sylwetką
Poprawisz koncentrację i kreatywność
Zwiększysz siłę
Zwiększysz pewność siebie
Zmniejszysz ilość tkanki tłuszczowej
Zmniejszysz stres i niepokój
Poprawisz elastyczność
Poprawisz zdrowie mentalne
joga-slogan-polish

Joga Klub

Od jak dawna praktykujesz jogę/ jak rozpoczęła się Twoja przygoda z joga?

Moja przygoda, a raczej moje życie z jogą miało początek, gdy po raz pierwszy trafiłam przypadkowo na zajęcia jogi. W moim ówczesnym klubie fitness było zastępstwo i zamiast tbc (!) miała się odbyć joga. Nie byłam zachwycona tymi zajęciami, bo wszystko wydawało się dziwnie trudne. Bardzo izometryczne ćwiczenia czyli utrzymywanie napiętych mięśni, pozycje wymagające rozciągnięcia ciała, niektóre niemożliwe na tym etapie do wykonania. Jednak nie odpuściłam, szłam dalej. Przychodziłam
na tę jogę Iyengara, jednak za każdym razem podczas praktyki, pojawiały się jakieś niepokojące, niekoniecznie pozytywne odczucia. Było to dawno temu. Wtedy nie rozumiałam, że moje ciało i mój umysł przystosowują się do nowej rzeczywistości. I że niesie to ze sobą zmiany. Tak jak każdy proces wnoszący rozwój, jest to poniekąd bolesne. Potem, jakieś 2 lata później, znajoma wysłała mnie do pierwszego w Polsce studia Ashtanga Yoga. Wyszłam zachwycona.

To było to! To była moja joga. I takjuż zostało.

Agata my joga

Joga Klub

Jest wiele odmian jogi, dlaczego akurat joga ashtanga? Co ją wyróżnia?

Ashtanga jest wyjątkowa, ponieważ jest dynamiczna i daje poczucie wolności. Nazywana jest medytacją w ruchu. Przejścia między asanami, zwane vinyasami, utrzymują bardzo wysoki poziom energii, jednocześnie stabilizują, wzmacniają i równoważą. Praktyka Ashtangi daje poczucie
spełnienia, bo za każdym razem pracuje całe ciało, dosłownie każda komórka. Umysł pozostaje w stanie uspokojenia, jest tu i teraz, całkowicie angażuje go oddech, w rytm którego ciało wykonuje pracę oraz pozycje, w których pozostajemy na 5 oddechów. To trochę musztra. Asany są ustawione
według szczególnej kolejności i zawsze wykonuje się je zgodnie z tą sekwencją. Więc umysł nie zastanawia się co dalej będzie. Wie, co będzie dalej i to go również uspokaja. Do praktyki nie potrzebne są żadne pomoce. Jedynie Twoje ciało i mata. To właśnie daje tę wolność. I jeszcze jedno,
ashtanga nie ma ograniczeń, możesz rozwijać się w następnych seriach. A wykonanie wymagającej asany jest naprawdę bezcenne i daje radość oraz wiarę w siebie i autentyczne poczucie wdzięczności do siebie. Zaczynasz siebie lubić. Twoje ciało powoli staje się twoim sprzymierzeńcem.

Mysore

Joga Klub

Czy każdy może praktykować jogę?

Absolutnie każdy. Zgodnie z cytatem Patabhi Jois, który przyprowadził Ashtangę do „zachodniego” świata: „Każdy może praktykować – stary człowiek, bardzo stary człowiek, człowiek chory, człowiek, który jest słaby, jedynie leniwy człowiek nie może praktykować”.

Tak, zdecydowanie Ashtanga nie jest dla leniwych.

Joga Klub

Jakie najważniejsze korzyści przynosi praktykowanie tego typu jogi?

O korzyściach można w nieskończoność. Powiem tak: Ashtanga wzmacnia i uelastycznia, odmładza, przywraca świadomość ciała, poza tym uspokaja umysł. Uczy cierpliwości. Dzięki niej poznajesz siebie. Na macie stajesz tylko ze sobą i pozostajesz tylko ze sobą podczas całej praktyki. Wszystko wychodzi – twój charakter i twoje ograniczenia, kompleksy. Jak jest na macie, tak w życiu. Praktykuj, obserwuj i dalej praktykuj. Rozwój jest nieunikniony.

Ashtanga joga

Joga Klub

Czy każdy może praktykować jogę?

Absolutnie każdy. Zgodnie z cytatem Patabhi Jois, który przyprowadził Ashtangę do „zachodniego” świata: „Każdy może praktykować – stary człowiek, bardzo stary człowiek, człowiek chory, człowiek, który jest słaby, jedynie leniwy człowiek nie może praktykować”.

Tak, zdecydowanie Ashtanga nie jest dla leniwych.

Joga Klub

Jakie najważniejsze korzyści przynosi praktykowanie tego typu jogi?

O korzyściach można w nieskończoność. Powiem tak: Ashtanga wzmacnia i uelastycznia, odmładza, przywraca świadomość ciała, poza tym uspokaja umysł. Uczy cierpliwości. Dzięki niej poznajesz siebie. Na macie stajesz tylko ze sobą i pozostajesz tylko ze sobą podczas całej praktyki. Wszystko wychodzi – twój charakter i twoje ograniczenia, kompleksy. Jak jest na macie, tak w życiu. Praktykuj, obserwuj i dalej praktykuj. Rozwój jest nieunikniony.

Ashtanga joga

Joga Klub

Jakie zmiany i jak szybko możemy zaobserwować u siebie?

To zależy od wielu czynników. Każdy z nas jest inny, ma inne ciało i jedyny, wyjątkowy charakter. Każdy żyje w innych warunkach i inny styl życia prowadzi, inaczej się odżywia, ma inne reakcje chemiczne wewnątrz organizmu oraz inne doświadczenia. To też zależy od tego, jak często
praktykujemy. Generalnie obowiązuje zasada: im częściej tym lepiej. Ale pierwsze zmiany, które możesz zauważyć to radość, jak stajesz na macie. Genialne uczucie. A to następuje bardzo szybko. Potem przychodzi coraz więcej motywacji, bo zauważasz, że lepiej ci żyć i łatwiej oddychać. Że się nie
stresujesz byle czym, że nie chorujesz. A potem uelastycznia się ciało, staje się silne i umięśnione. I reguluje się twój apetyt, nie masz ochoty na byle co, stabilizuje się gospodarka hormonalna.

Agata-Bowers-1

Joga Klub

Czy praktykowanie w trybie online jest możliwe?

Jak najbardziej. Jeśli jesteś początkująca/cy, to przede wszystkim trzeba słuchać nauczyciela i stosować się do jego poleceń. A dla wszystkich, zawsze i wszędzie, należy słuchać swojego ciała. Nic na siłę. Jeśli jakiejś asany nie możesz zrobić, zostań w łatwiejszej zmodyfikowanej wersji. Wszystko przyjdzie w swoim czasie. Nasze ciało się dostosowuje i dopasowuje. Potrzeba tylko czasu i wytrwałości. A najważniejsze, oddychaj cały czas. Nie wolno oddechu pomijać. On nas prowadzi, on daje energię i moc.

Ewa-Puzynowska-3

Joga Klub

Czego potrzebujemy do praktykowania jogi?

Potrzebujemy braku lenistwa w celu zaangażowania własnego ciała i umysłu oraz ok. 2 metrów kwadratowych powierzchni na rozłożenie maty. Potrzebujemy też czasu na praktykę. I nie zrażamy się. Bo może być trudno i może się wydawać, że nie możesz lub nie masz siły. I to jest prawda, że naprawdę tylko ci się wydaje. Wszystko jest w naszej głowie.

7

Dokumentacja Joga Klub

Jak się przygotować do kursu?

Edukacja Joga Ashtanga w Joga Klub